Algemeen, Business Development, Downloads

White Paper: ‘Organisaties hebben duurzame concurrentievoordelen nodig’

Off 236

Voor nu en in de toekomst is het cruciaal voor een organisatie om over duurzame concurrentievoordelen te beschikken. Voor de ontwikkeling van duurzame concurrentievoordelen is de visie de bakermat. Daarbij is de invulling van kritische succesfactoren een uitgangspunt. Omdat duurzame concurrentievoordelen niet generiek toepasbaar zijn, is afbakening van de markt noodzakelijk. Duurzame concurrentievoordelen kunnen systematisch worden opgebouwd.

Duurzame concurrentievoordelen komen tot stand door een optimale balans van bekwaamheden (capabilities) voor een onderneming in een bepaalde markt. Een voorbeeld: ‘door market sensing kan de onderneming door klanten gewenste producten snel maken (korte time-to-market) en deze met succes in een bepaalde strategische markt introduceren’. Een duurzaam concurrentievoordeel – ook bekend onder de Engelse term ‘sustainable competitive advantage’ – leidt tot onderscheidend vermogen.

Klik hieronder voor het volledige whitepaper

About the author / 

Redactie Management Career
Redactie Management Career

Management Career (MMC) is het online platform voor management executives & business leaders in Nederland met up-to-date informatie over finance & accounting, strategische management, hrm, bedrijfskunde, management & leadership en ICT & CRM. U vindt op dit platform belangrijke trends en ontwikkelingen binnen de genoemde vakgebieden, relevante carriers-informatie, actuele kennis en inzichten en agenda-informatie over events, bijeenkomsten en opleidingen.

Management Career Nieuwsupdate
Ad
Ad